اقا صدرا کوچولوی ماماناقا صدرا کوچولوی مامان، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره

صدرای زمان, صدرا کوچولوی قهرمان

نصایح مادرانه برای پسر مهربونم

1390/5/11 8:17
نویسنده : مامان شهرزاد
1,355 بازدید
اشتراک گذاری

قشنگترین بهانه زندگیم صدرای مهربونم

روزا همینجوری گذشت و ماه رمضون رسید.الهی پارسال مثل همچین روزایی

شما تو دل مامی بودی و من بر خلاف هر سال به خاطر وجود نازنینت نرفتم

اصفهان!

امسال اولین ماه رمضونی هست که خدا شما رو به من هدیه کرده و چه هدیه

بزرگ و خواستنی و عالی بهم داده...

میدونی مامان ماه رمضون رو خیلی دوست دارم.عاشق حال و هوای معنوی

و آرامش مخصوصش هستم...همیشه وقتی هلال ماه شوال روئیت میشه

دلم حال غریبی پیدا میکنه و گریه ام میگیره..دلم تنگ میشه یهو.............

خوشحالم که امسال یه پسر کوچولوی شیطون بلا دارم و قراره با هم تو این

ماه مثل هرسال بریم اصفهان خونه مامان بزرگت اینا و حسابی خوش

 بگذرونیم...

آخر هفته به امید خدا اصفهانیم ولی فقط من و شما ..بابا فواد که مثل اکثر

اوقات کاراش زیاده و نمیتونه همراهیمون کنه..انشاا... که ما روزای خوبی

داریم و از این دلتنگی نجات پیدا میکنیم.مامانی خیلی دوری از مامانم اینا

واسم سخته مخصوصا اینکه مامانم هم اونجا تنهاست و همیشه این تنهایی

شدیدشو بهم گوش زد میکنه!

و منم دیگه واقعا خسته شدم منم اینجا فوق العاده احساس تنهایی میکنم...

بگذریم............

راستی مامی نمیدونم امشب چرا اینقدر موقع خواب بی قرار بودی و اینهمه

میترسیدی...انگار وحشت کرده بودی خودتو سفت چسبونده بودی به من و

 جیغ میزدی و از ترس میلرزیدی!وبعد از مدتها مجبور شدم بغلت کنم و باهات

 قدم بزنم و شما همینطوری که منو محکم بغل کرده بودی لالایی کردی

از چی ترسیده بودی مرد مامان؟

البته قبلش وقتی بازی میکردیم ١٠٠بار گفتی ماما و من حسابی کیفور شدم

خوشحالم که صدام میزنی شنیدن ماما از زبونت قشنگترین و خوش آهنگترین

کلمه ای هست که از کسی شنیدم.انشاا... به حق این روزها و لحظات

معنویش همه کسانی که آرزوی بچه دار شدن دارن به خیر و سلامتی به

حاجتشون برسن و لذتشو ببرن...آمییییییییییییییییییییییییییییین

خداروشکر کم کم غذا خوردنت داره بهتر میشه و اشتهات کمی بازتر شده

باید خوب غذا بخوری تا رشد خوب و نرمالی داشته باشی لاغرتر نشی مامی

 حالا همونطور که قبلا وعده داده بودم

چندتا نصیحت مادرونه دارم برات:

-همیشه ملاحظه خانمها رو بکن حالا فرقی نمیکنه که چه نسبتی باهات دارن

تو به عنوان یک آقا همیشه باید به خانمها احترام بیشتری بگذاری -

-همیشه مردونه رفتار و برخورد کن مردا باید قدرتمند و قابل اعتماد و قابل تکیه

باشن و نباید خودشونو قاطی ماجراهای خاله خانباجیا بکنند مردای خاله زنک

فوق العاده نفرت انگیزن..همیشه به خاطر داشته باش که تو یک جنتلمن

 هستی ..نباید پیش پا افتاده باشی-

-خوش زبون و خوش صحبت باش باید در همه زمینه ها مطالعات جسته و

 گریخته ای داشته باشی تا اگه کسی ازت نظری خواست بتونی کمکش

کنی و اگه جایی رفتی و با موضوعی برخورد داشتی از پس فهمش بربیای

آدمای کتاب خون و مطلع همیشه محبوبیت بیشتری دارن و صد البته هرگز

در مورد مسائلی که ازشون اطلاع کافی نداری اظهار نظر نکن و کلا تا ازت

درخواست نکردن در مورد چیزی نظر نده-

خودتو بیخودی قاطی مسائل و مشکلات و دغدغه های دیگران نکن شاید

 اینطوری برداشت بشه که فضولی و این برای یک مرد صفت خیلی زشتیه

البته اشتباه نشه نه اینکه از کنار سختی و درد دیگران بی تفاوت رد بشی نه

نباید وارد جزئیات خصوصی زندگی دیگران بشی و به خودت اجازه دخالت

در مواردی رو بدی که معمولا کسان دیگری با به تفاهم رسیدن با هم حلش

 میکنن..-

-خیلی وقتا سکوت کردن قابل تحمل تر از یاوه گویی و وراجی هست که این

صفات هم اصلا مردونه نیست و با روحیات مردونه هم سازگاری نداره...-

سعی کن طوری رفتار کنی که دیگران در سختی

بهت پناه بیارن نه اینکه از زبونت  و دستت در امان نباشن و دنبال پناه بگردن-

-همیشه به کسی که ازت بزرگتره احترام بگذار حتی اگه فکر میکنی نظرش

با تو متفاوت هست هرگز از دایره ادب خارج نشو و منطقی دلائلتو عنوان کن

ادب از مهمترین آداب زندگیه-

-خوش عهد و خوش وعده و خوش قول باش خیلی زننده اس که مردی حرفی

بزنه و قولی بده ولی بهش عمل نکنه و فراموشش کنه-

-خوش حساب باش صورت حسابهاتو سر وقت پرداخت کن اگه به کسانی

 حقوق میدی سر موعد مقرر  براشون واریز کن و اگه بدهی داشتی سعی

کن قبل از  سررسیدش پرداخت شده باشه-

هرجا اسمتو پرسیدن همیشه رسا و خوش آهنگ و محکم خودتو معرفی کن

 اسم هر

 آدمی مخصوص خودشه و طرز بیانش نشانگر شخصیت و روحیات و درونه آرام

و قابل اطمینان یا متلاطم و متزلزل طرف هست -

و اینکه مهربون باش

مهربون باش مامان

امیدوارم حتما همه موارد فوق رو به ذهنت بسپاری و فراموش نکنی مامی

آرزوی من اینه که شما فوق العاده باشی و مصاحبت با شما نهایت آرزوی

دیگران...

دوستت دارم عاشقانه نبات زعفرونیه مامان

بوس بوس!!

 

تو نهایت آرزوهای منی صدرای من

صدرای زمان یه روزی اینقدر معروف و موفق میشه که عکسشو روی جلد تمام

نشریات معتبر جهان چاپ میکنن.الهی موفقترین مثمرثمر ترین آدم روزگار

 بشی فرشته مقدس مامان...

 

 به مامانم قول میدم دانشمند بشم!!

 

لطفا به این نگاه کنجکاوانه شاه پسرم نیگا کنید واقعا مثل کاشفا یا مخترعین

 به نظر نمیرسه؟!!

پسندها (1)

نظرات (12)

مامان علی
11 مرداد 90 8:13
الهی خاله قربونت بشه با اون نگاه متفکرانت.ایشاالله که یه مرد معروف و بزرگ بشیقدر مامانتم بدون خیلی نصیحتای قشنگی کرده تو رو .تو این ماه قشنگ ما رو هم فراموش نکن.التماس دعا
بانو
11 مرداد 90 8:58
در تالار گفتمان بانوان عضو شوید http://banoo.rozblog.com/Forum
مهسا
11 مرداد 90 9:45
اخی چقدر خوشحال شدم که داری می ای اصفهان.نصیحت های مامان شهرزادم خیلی قشنگ بود ( مخصوصا جنتلمن بودنت که مثل دایی ایثار بشی عزیزم )


مرسی گلم منم خیلی خوشحالم که داریم میاییم و آرزو دارم اخلاق و رفتار صدرا واقعا جنتلمن وار باشه مثل دایی ایثار و بابا فواد


مامان حسین
11 مرداد 90 23:38
عالی بود نصایحت.


ممنونم نظر لطفتونه.
سهیلا
12 مرداد 90 0:36
برای دانشمند کوچک خاله سهیلا که دلش حسابی پر میکشه برا این گل پسر



ممنونم خاله جونم خاله مهربونم الهی خدا حاجاتتو بده بوس
لادن
12 مرداد 90 1:27
ماشاالله
قربونت برررررررررررررررررررررررررررررررررررررررم خاله جوووووووووووووووووووووونم مامانت چه نصیحتهای خوب و قشنگی کرده
خودتم واقعا شبیه دانشمندایی


ممنونم خاله جون نظر لطفتونه
مامان ماهان
12 مرداد 90 8:57
سلام شهرزاد جونم
چقدر زیبا نوشتی عزیزم
نصایحت هم واقعا عالی بود
چقدر عکساش ناز شده ماشاالله........
چه صدرای خوش تیپی به به فکر کنم دخترا از الان صف ببندن عزیزم بووووووووووووووووووس


مامانی کسرا
12 مرداد 90 11:14
چه نگاه سنگینی خدا رحم کنه دل دخترا رو می لرزونه با این نگاهش اگه موافق باشی تبادل لینک کنیم عزیزم
مامان تربچه
13 مرداد 90 5:20
واااای قربون اون چشمای کنجکاوت
آذین----مامان طهورا
13 مرداد 90 10:23
سلام ! هم وب زیبای داری وهم پست جدید تون عالی بود.انشاله همیشه پسر گلتون سلامت باشه وخداوند ارزوی که دربارهش داری به حقیقت تبدیل کنه! شاد میشم بیای وب دخترم پس بیا دیگه! اگه دوست داشتی لینکم کن!وخبرم کن با چه نامی لینکت کنم پسر گلتو ببوس
مامان صدرا
27 دی 90 9:47
سلام چه پسمل نازی. هم یه صدرای ناز تو خونمون داریم. اگه دوست داشتی سری به ما هم بزن


مامان متین
15 اسفند 91 10:07
الهی برات 100ساله بشه